
De beste beautyproducten van 2010
Uit de honderden nieuwe cosmeticaproducten die elk jaar uitkomen, kozen de beautyexperts van Knack Weekend en Le Vif weekend hun favorieten.
Voor de Weekend Beauty Awards selecteerden zij de mooiste verpakkingen, de beste make-up, de efficiëntste huidverzorging, de lekkerste geuren (dames en heren), de aangenaamste lichaamsproducten, de beste prijs-kwaliteitsverhouding, het luxueuste product, de leukste nieuwkomer en ten slotte ook de meest trendy make-uplook van de defilés in 2010.
Sofie Albrecht
De wereld van Maison Margiela werd door Fabien Baron perfect vertaald in de flacon van Margiela’s eerste, langverwachte parfum. Het flesje lijkt zo uit een oud parfumlab te komen, hoewel het duidelijk de stempel van het modehuis draagt (bad in witte verf, wit garen dat refereert aan de bekende steekjes). Info: 02 421 48 86.
Jaren van onderzoek én heel wat studies over licht en pigmenten liggen aan de basis van deze foundation van Lâncome die de aura van de perfecte huid nabootst. De teint wordt egaal en de huid lijkt van binnenuit te stralen zonder dat ze gaat glanzen. In de parfumerie.
Deze scrub van Shiseido vindt een perfect evenwicht tussen zachtheid en effeciëntie. De praktische tube bevat een crèmetextuur die zich gemakkelijk laat aanbrengen. Extra troef is de subtiele geur van kersenbloesems. In de parfumerie.
Steeds meer mensen willen van hun vlekkerige, oneffen teint af en gebruiken egaliserende producten. Dit parfumvrije serum van Clinique heeft een smeltende textuur en brengt al na enkele weken zichtbaar beterschap voor ouderdomsvlekjes en acnelittekens. In de parfumerie.
L’Oréal bedacht een lijn van professionele make-upproducten waarbij wordt aangegeven bij welke oog- en haarkleur ze het meest flatterend zijn. Zeer gebruiksvriendelijk en van een onberispelijke kwaliteit.In de grootdistributie.
Heel soms wordt een parfum gelanceerd dat alles heeft om een klassieker te worden. Voyage d’Hermès is zo’n evenwichtige compositie, opgebouwd uit kwaliteitsingrediënten (citrus, hout en kruiden) die mooi evolueren en lang houden. Een elegant parfum dat zowel door vrouwen als mannen kan gedragen worden. In de parfumerie.
Met Bleu de Chanel heeft huisparfumeur Jacques Polge het mediterrane willen vatten in een parfum dat de frisheid van grapefruit meekreeg, maar ook warme geuren van kruidige gewassen. Het groene, droge aroma van vetiver is de ruggengraat van deze elegante compositie, die fris begint en evolueert naar een warme huidgeur. In de parfumerie.
Valmont herlanceerde zijn topgamma dat geactualiseerd werd met de nieuwste bevindingen uit de celtechnologie. De aangename texturen dringen snel in de huid, geven comfort en ruiken erg lekker.In de parfumerie.
De getalenteerde parfumeur opende 2 jaar geleden zijn eigen parfumhuis. Luxueuze geuren, verpakt in eenvoudige maar chic design weerspiegelen de stijl van Maison Francis Kurkdjian. Bij Graanmarkt 13 (Antwerpen) en Senteurs d’Ailleurs (Brussel).
M.A.C. is als trendsetter de favoriete partner tijdens modedefilés. Voor Donna Karan bedacht Charlotte Tilbury een elegante, toegankelijke én modieuze look die verschillende trends van het seizoen bundelde: donkere kleurwaas op de ogen, obligate rode lipstick en smetteloze teint.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier