Back to the roots: Kiehl’s lanceert gezichtsverzorging op maat
De Amerikaanse cosmeticaketen Kiehl’s viert dit jaar haar 165ste verjaardag. Dat viert het merk door terug te gaan naar de roots. In 1851 startte Kiehl’s als apotheek in New York. Die apothekersaanpak werd als inspiratie gebruikt voor ‘Apothecary Preparations’.
Kiehl’s brengt gepersonaliseerde concentraten voor het gezicht op de markt, die inspelen op de specifieke behoeften van elke klant. Hiervoor lieten ze zich inspireren door hun geschiedenis. Honderdvijvenzestig jaar geleden, in 1851, werd Kiehl’s opgericht als apotheek in de East Village in New York. In de Kiehl’s apotheek kon je geneesmiddelen op voorschrift en natuur- en kruidenremedies op maat kopen. De apotheek was erg populair en breidde haar gamma uit naar gepersonaliseerde huid- en haarverzorging, waarin ze hoge concentraties van efficiënte natuurlijke ingrediënten combineerden met farmaceutische actieve bestanddelen.
Verleden inspireert heden
Die insteek van gepersonaliseerde producten, wilde Kiehl’s anno 2016 opnieuw introduceren. Dat leidde tot hun Apothecary Preparations, op maat gemaakte concentraten die inspelen op de specifieke en unieke behoeften van elke klant. De Apothecary Preparations bestaan uit drie delen: de basis wordt gevormd door het Kiehl’s Skin Strengthening Concentrate (een basisolie), dat een versterkend en hydraterend effect heeft. Dit wordt aangevuld met twee specifieke Targeted Complexes.
Op consultatie
De aanvullende ingrediënten worden gekozen na een consultatie en een diagnose door een Kiehl’s Customer Representative (KCR). Tijdens deze consult worden de twee belangrijkste problemen van de klant bepaald, door aandachtig te kijken naar de huid en te vertellen over de meest opvallende problemen, bijvoorbeeld rimpels of roodheid. Na de consult krijgt de klant een gepersonaliseerde doos mee, met daarin de drie componenten en een ter plekke geprint etiket met de ingrediënten. Thuis worden deze door de klant gemengd tot een huidverzorging op maat.
De Kiehl’s consultant waarbij wij ten rade gaan, legt uit dat er maar twee extra componenten worden toegevoegd aan de basis omdat het preparaat anders te krachtig is voor de menselijke huid. Meer toevoegingen zouden voor de meeste mensen tot huidproblemen leiden.
Test
Wie een kruidendokter verwacht, die in eeuwenoude boeken kijkt en ingrediënten mixt in een glazen bokaal met een vergrootglas, komt bedrogen uit. De consultatie is eerder te vergelijken met een bezoekje aan de dermatoloog, al moeten mensen met ernstige huidproblemen natuurlijk nog steeds een arts raadplegen, in plaats van een cosmeticabedrijf. Toch krijg je het gevoel dat er goed wordt nagedacht over welke ingrediënten nu het meest geschikt zouden zijn voor jouw huid.
We krijgen een basis met ‘Targeted Complexes’ mee, die zullen werken op roodheid en de textuur van de huid. Deze mix is geschikt voor de gevoelige huid, die gemakkelijk last heeft van droge, trekkerige plekjes. Gezichtsolie is normaal voor iedereen weggelegd, al kunnen mensen met een overgevoelige huid natuurlijk ook reageren op een olie. Na een testperiode kunnen we stellen dat de huid heel de dag door goed gevoed blijft en er geen vervelende bijwerkingen opdoken. Of de huid ook daadwerkelijk verbetert, zal over enkele maanden moeten blijken. Voorlopig zijn we positief over de olie en smeren we zowel ’s morgens als ’s avonds de Apothecary Preparations-olie. Hoewel het om olie gaat, plakt en glanst hij niet te veel.
Deze nieuwigheid van Kiehl’s kost 95 euro. Niet goedkoop dus, maar voor fans van doelgerichte en gepersonaliseerde producten die er niets mee inzitten om wat extra neer te tellen, kan het een goede vervanging zijn van de gezichtsverzorging die ze momenteel gebruiken.
Verkrijgbaar vanaf september bij 6 exclusieve verkooppunten in België, Luxemburg en op www.kiehls.be
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier