Condé Nast lanceert mobiele game voor meisjes
Condé Nast, de uitgever achter onder meer Vogue en GQ, heeft een mobiele game op de markt gebracht. In Fashion Hazard leert uw avatar de tips and tricks van de modellenwereld in een wat men bij Condé Nast omschrijft als “een avontuurlijk en modebewust spel overstrooid met roze glitter.”
Oefent u al jaren uw loopje in het gangpad van de supermarkt, bewandelt u met gemak de hoogste hakken en is André Leon Talley uw spirit animal? Nee? Geen nood, want dankzij het nieuwe videospel van Condé Nast kan u lekker doen alsof.
Fashion Hazard is hét spel voor luilekkerlanders die vanuit hun makkelijke zetel een virtuele catwalk willen bewandelen terwijl ze uitkijken voor gevallen modellen, sissende slangen en rode potten verf (hallo, PETA!). Per geslaagde catwalk verdien je ‘Bling’ (we verzinnen dit niet!) die je dan weer in ‘Power Ups’, zijnde een nieuw paar schoenen, een redbull of wat meer fotogeniek zijn, kan omruilen.
Volgens Susan Portnoy, woordvoerster bij Condé Nast, was het spel geïnspireerd door de elfjarige dochter van een van de hoofden van het IPG-departement. Het meisje vond maar geen uitdagende maar toch meisjesachtige mobiele game. De tiener heeft ergens wel een punt; veel meer dan van outfit wisselen of een virtueel kuiken onderhouden was er aan de meeste girl games niet aan.
Bij Condé Nast besloot men daarom ook het avonturenaspect (weet u nog, de slangen?) in het spel te implementeren en er een heuse queeste van te maken. Om het met de woorden van Jay Manuel te zeggen: Stomp it to the death! (KS)
Fashion Hazzard is voor $0,99 verkrijgbaar in de iTunesstore en compatibel voor iPhone en iPad.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier