Bloomingdale’s moet seksistische kerstcampagne terugtrekken

Warenhuis Bloomingdale’s moet een reclamepagina uit de feestdagenfolder trekken. De campagne suggereerde verkrachting en oogstte daarom veel kritiek. De keten verontschuldigde zich op Twitter.

Warenhuis Bloomingdale’s bracht een advertentie uit die terecht felle kritiek oogstte. In de feestdagencatalogus verscheen een pagina waarin mannen worden aangemoedigd om hun vriendin dronken te voeren.

Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

De suggestie van verkrachting werd begrijpelijk niet goed onthaald. Behalve weinig feestelijk, is de advertentie ronduit smakeloos en ongepast. Na de massale commentaar verontschuldigde het warenhuis zich op Twitter.

Hier staat ingevoegde content die informatie op uw apparaat wil opslaan en/of openen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Het is niet de eerste keer dat reclamecampagnes de bal misslaan en heel misogyn uit de hoek komen. Bekijk hier een overzicht van enkele andere voorbeelden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content