Bloomingdale’s moet seksistische kerstcampagne terugtrekken
Warenhuis Bloomingdale’s moet een reclamepagina uit de feestdagenfolder trekken. De campagne suggereerde verkrachting en oogstte daarom veel kritiek. De keten verontschuldigde zich op Twitter.
Warenhuis Bloomingdale’s bracht een advertentie uit die terecht felle kritiek oogstte. In de feestdagencatalogus verscheen een pagina waarin mannen worden aangemoedigd om hun vriendin dronken te voeren.
Or don’t and quit being a creep… #Bloomingdales pic.twitter.com/Liu8DKMMnP
— Kristen Alderson (@krisalderson) 10 november 2015
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
De suggestie van verkrachting werd begrijpelijk niet goed onthaald. Behalve weinig feestelijk, is de advertentie ronduit smakeloos en ongepast. Na de massale commentaar verontschuldigde het warenhuis zich op Twitter.
We heard your feedback about our catalog copy, which was inappropriate and in poor taste. Bloomingdale’s sincerely apologizes.
— Bloomingdale’s (@Bloomingdales) 10 november 2015
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Het is niet de eerste keer dat reclamecampagnes de bal misslaan en heel misogyn uit de hoek komen. Bekijk hier een overzicht van enkele andere voorbeelden.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier