Cruisevakanties winnen aan populariteit

Ondanks de crisis zijn cruises bezig aan een stevige opmars. In 2008 nam het aantal cruises dat touroperator Jetair registreerde toe met 25,6 procent tegenover 2007. Ook in het begin van 2009 zet deze trend zich voort. Er werden in de eerste vier maanden 21 procent meer cruises geboekt dan in de dezelfde periode vorig jaar.

Een van de belangrijkste redenen voor de groeiende populariteit van cruises is de prijs, meent Jetair. Dankzij het feit dat er steeds meer rederijen bijkomen, is er vandaag bovendien een stuk meer beschikbaarheid. Cruises zijn dus tegenwoordig, ook dankzij de lage pond en dollar, mogelijk tegen zeer betaalbare prijzen.

Ook touroperator Thomas Cook bevestigt deze trend. Volgens woordvoerder Koen Van Den Bosch is de reden voor de stijging van de populariteit deels de prijsdaling, maar ook het wegwerken van de vooroordelen. Vroeger werden cruises geassocieerd met rijke, oudere mensen. Vandaag realiseren mensen zich dat een cruise eigenlijk een drijvend resort is waar vanalles te beleven valt voor jong en oud.

Bij Cruise Connection merken ze al langer dat cruises in de lift zitten. ‘Ondanks de crisis blijft de cruise-industrie goed scoren. Het aanbod is gestegen, waardoor de prijzen vrij laag zijn gebleven. Ook het feit dat de Amerikaanse markt, de grootste cruisemarkt ter wereld, stagneert, is gunstig voor Europa en dus ook voor België ‘ zegt Peter Mathieu, managing director bij Cruise Connection

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content