Optimisme troef op Future Summit

13/05/11 om 11:59 - Bijgewerkt om 11:59

Op donderdag 12 mei werd in Brussel de vierde editie van The Future Summit gehouden.

Het tweejaarlijkse trend- en toekomstcongres van Knack Weekend en Le Vif Weekend vond voor de eerste keer plaats in de conferentieruimte van Dolce La Hulpe in Terhulpen. Ongeveer vijfhonderd professionals uit de media- en marketingsector woonden The Future Summit bij.

The Future Summit verzamelde opnieuw vooraanstaande futurologen en andere sprekers uit binnen- en buitenland, van Alain de Botton en Mike Walsh tot Generatie Y-expert Joeri Van den Bergh. Ervaringen uit de praktijk werden toegelicht door onder meer van Jo Stenuit, assistant chief designer in de Europese designstudio van Mazda, en Anne Chapelle, CEO van het Belgische modebedrijf BVBA 32.

Het trend- en toekomstcongres voer onder het motto "Be an optimist. Make your future", en van optimisme was ook sprake in de lezingen van de uitgenodigde sprekers. Zo verheugde trendwatcher Herman Konings zich over de opmars van "social software" en de afkeer van cynisme en doemdenken bij de jongere generaties. Anderen wezen onder meer op de steeds grotere invloed die consumenten hebben op productontwikkeling en design.

Bekijk hier het beeldverslag. Een uitgebreider verslag vindt u in Knack Weekend op 25 mei.

Hoe reageerden de aanwezigen op de sprekers van The Future Summit? Een samenvatting van de tweets.

Wim Denolf

Onze partners