Glossy voor het goede doel

Tilak is een eenmalig trendy magazine van Broederlijk Delen. Het is het startschot van hun nieuwe vastencampagne.

Na Goedele, Oprah en Linda is Tilak het nieuwste glossy personality magazine. Het is geen alledaags tijdschrift, want het maakt deel uit van de nieuwe vastencampagne van Broederlijk Delen. Tilak is een primeur in de Vlaamse ngo-wereld.

Het trendy magazine is een eenmalig initiatief waarmee Broederlijk Delen een duidelijk statement wil maken. De actie wil de luxe waarmee we ons in de Westerse wereld omringen en het belang dat we hechten aan BV’s aan de kaak stellen. Net als in een echte glossy leest u in Tilak artikels over mode, culinaire tips en weetjes over levensstijl.

Met de medewerking van professionele journalisten, schrijvers en fotografen wil Broederlijk delen de inheemse bevolking in India steunen. Zo trok Kristien Hemmerechts een week naar het Indiase platteland voor een reportage over de echte Tilak, het symbool van de inheemse bevolking. Deze ‘locals’ worden door industrialisering van hun land gedwongen om hun traditionele levensstijl aan te passen. Organisaties zoals Broederlijk Delen helpen de inwoners aan voldoende voedsel en organiseren projecten voor extra inkomsten. Het magazine verschijnt op 25 februari en is verkrijgbaar voor € 5.95 in 3000 krantenwinkels en verkooppunten.

Annelien Boens

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content