Australische radioloog parodieert celebs voor goede doel

26/07/16 om 15:34 - Bijgewerkt om 15:48

In plaats van een maand lang geen alcohol te drinken, liet Mark Udovitch zijn haar groeien en kruipt hij in de huid van enkele beroemdheden tijdens Dry July. Zo zamelt hij geld in om het leven van kankerpatiënten makkelijker te maken.

In Australië houdt men in juli de Dry July campagne. Dat houdt in dat deelnemers gedurende de ganse maand juli geen alcohol nuttigen en zich hiervoor laten sponsoren. Het verzamelde geld wordt gedoneerd voor kankeronderzoek en ziekenhuizen die werken met kankerpatiënten.

Mark Udovitch, een radioloog uit Sydney, pakt het dit jaar echter anders aan. Hij liet zijn haar groeien en recreëerde foto's van beroemdheden met zijn lange lokken. Aan het eind van de rit gaat zijn haardos eraf en doneert hij zijn lokken om er pruiken van te maken voor kankerpatiënten. Ook enkele van zijn collega's gingen de uitdaging aan en doken de verkleedkoffer in voor een look-a-like shoot. (LP)

dryjuly.com, Facebook, Tumblr, Instagram

Onze partners