Haat voor Kristen Stewart nefast voor Twilight-marketing

20/08/12 om 13:43 - Bijgewerkt om 13:43

Bron: Knack Weekend

De marketingjongens van Twilight mogen zich zorgen beginnen maken, want waar Kristen Stewarts misstap de laatste Twilight-film de nodige ruchtbaarheid gaf, begint de negatieve reclame zwaar door te wegen op de fanbasis.

Haat voor Kristen Stewart nefast voor Twilight-marketing


Het gezegde luidt dan eender welke vorm van publiciteit goede publiciteit is, en de laatste Twilightfilm kon best wel wat reclame gebruiken. Het leek alsof de interesse tanende was en de film ging ten onder tussen blockbusters als The Dark Knight Rises en The Avengers. Het slipertje van hoofdrolspeelster Kristen Stewart met een getrouwde man gaf de film de nodige ruchtbaarheid, maar of dat zo positief is valt nog te bekijken.

Stewart, die in het echte leven ook een koppel zou vormen met haar tegenspeler Robert Pattinson, heeft immers heel wat oprechte fans teleurgesteld. De Twilightfilms portretteren een soort allesoverheersende liefde die nu een beetje flauw lijkt in de schaduw van Stewarts bedrog. Fans geloven het sprookje niet meer, cynici grinniken zich een bronchitis om de filmtagline 'forever' en Robert Pattinson, die openlijk al verklaarde de Twilightfilms rommel te vinden, kan het allemaal niet meer schelen en verschijnt met een gebroken hart (maar wel in een Gucci maatpak) in alle tabloids. De zorgvuldig opgezette marketingcampagne lijkt uit elkaar te barsten.

Team vampier of team weerwolfDe Twilightachterban was altijd al verdeeld geweest, zij het door een slimme zet van de scenaristen. De fans waren opgesplitst in een team Jacob of een team Edward naar analogie met de films waarin Kristen Stewart verscheurd wordt in haar keuze tussen een weerwolf (Jacob) en een vampier (Edward). Los van het feit dat het ons makkelijker lijkt om gewoon te vallen voor De Aanvoerder Van Het Voetbalteam gaf die hele tweestrijd de marketingcampagne extra cachet. T-shirts die duidelijk maakten of je nu voor de vampier of de weerwolf stemde vlogen over de toonbank, en de filmbonzen wreven in hun begerige pootjes. Tot nu dan.

Want hoewel de t-shirtverkoop omtrent de film nog steeds hevig woedt zijn het niet meer de mensen achter Twilight die de touwtjes in handen hebben. Enkele slimmerds haalden namelijk inspiratie uit de beledigingen die Kristen naar het hoofd werd geslingerd en drukten ze op t-shirts. De kans is dus groot dat heel wat mensen de laatste Twilightfilm a) zullen overslaan b) zullen bijwonen in een shirt dat niets aan de verbeelding overlaat. Of wat dacht u dan van opschriften als "Kristen is a trampire" of "I want to take a dump on Kristen Stewart".

Tenzij de scenaristen nog wat last-minute veranderingen kunnen toevoegen aan het script waardoor Kristen's personage Bella op een gruwelijke manier sterft zien wij geen manier waarop tienermeisjes nog zouden juichen om dit vleselijk geworden melodrama.

acteur Will Ferrel introduceert het woord trampire:

Onze partners