Ontwerper Masayuki Ino wint LVMH Prize: 'Ik blijf liever underground'

19/06/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 21/06/18 om 18:01
Uit Knack Weekend van 20/06/18

Doublet, het grappige Japanse label van ontwerper Masayuki Ino (38), kreeg dit jaar de LVMH Prize, goed voor 300.000 euro plus intensief mentorschap, en een kus van actrice Emma Stone bij de uitreiking.

Doublet bestaat sinds 2012, daarvoor werkte Ino als accessoireontwerper bij Mihara Yasuhiro. Zijn label is nog relatief klein, met 25 verkooppunten, waaronder kleppers als Dover Street Market en 10 Corso Como. Ino heeft humor, maar ook technische bravoure: meteen de twee belangrijkste elementen in zijn creaties. We spraken de ontwerper in januari, enkele dagen voor ...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners