Paule Ka lanceert zonnebrillenlijn

Het Franse merk Paule Ka brengt nu ook zonnebrillen op de markt. Net als de kleding is de eyewear collectie bijzonder vrouwelijk met een knipoog naar de sixties. Paule Ka is een merk dat het moet hebben van zijn geometrische vormen en leuke accenten, maar ondanks die moderne toetsen ademt de kleding toch een soort tijdloze elegantie. Het merk richt zich duidelijk op stijlvolle jonge vrouwen met een tikkel creativiteit en verzuchting naar de grote iconen van de sixties. Deze lijn werd duidelijk doorgetrokken in de nieuwe zonnebrillencollectie die Paule Ka deze zomer lanceert.

Onder het keurend oog van creatief directeur en oprichter Serge Cajfinger hebben de gerennomeerde brillenmakers bij L’Amy een set brillen ontworpen waar Audrey Hepburn volgens ons ook opgetogen mee zou zijn. Het is dan ook niet verwonderlijk dat onder andere Hepburn en Grace Kelly al meer dan 20 jaar de muzes zijn voor het label. Hun nonchalante en eigenwijze chic die zich los van alle trends wist te manifesteren beïnvloedt ook de manier van ontwerpen bij Paule Ka, van de cocktailjurk tot het bekende stiksel en de strik.

Deze vaste Paule Ka waarden zijn ook duidelijk terug te vinden in de zonnebrillen. Zo werden enkele monturen opgeleukt met strikjes, een stiknaad of in elkaar gehaakte ringen, net zoals de ritsluiting van de Cabas Ka. Liefhebbers van het merk zullen dus zeker ook weg zijn van deze brillenlijn. (KS)

De zonnebrillen zijn verkrijgbaar in de Paule Ka verkooppunten en bij de opticien. Prijzen variëren tussen 125 en 200 euro.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content