Van coolio tot puritein

22/08/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:25

Terwijl het bedrijfsleven kinderreclame aan banden legt met gedragscodes, neemt de druk op jongeren om geld te verdienen en te consumeren toe. Maakt het internet van elke tiener een materialist, een zogenaamde 'coolio', of loopt het zo'n vaart niet ?

R eclame en marketing voor minderjarige zijn een heikel thema. In de Verenigde Staten stopte Kellogg's er enkele weken geleden zelfs mee, toch op tijdstippen dat veel kinderen voor de buis zitten. Eerder annuleerde speelgoedfabrikant Hasbro zijn plannen om de meidengroep Pussycat Dolls in plastic te gieten, en beloofden ook McDonald's, Coca-Cola en Walt Disney kinderen te ontzien.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners