Op groot SCHERM

17/06/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

Oud is het nieuwe nieuw. En dus doken heel wat zonnebril-merken in hun archief op zoek naar oude en nieuwe monturen met vintage allure. Eén ding is zeker, deze trend gaat niet ongezien voorbij.

Vroeger koos men een bril die paste bij de vorm van het gezicht, nu is die gedachte even achterhaald als het dictaat van de roklengte. Felle kleuren, oversized monturen of brillen met een kapje boven het glas : alles kan deze zomer, als het maar naar vintage neigt. Dat brengt de renaissance van heel wat klassiekers met zich mee. Ray-Ban haalde de voorbije jaren de Aviator, de Wayfarer en de Clubmaster van onder het stof. Het befaamde Britse zonnebrillenmerk Culter and Gross bestaat veertig jaar en viert dat met een boek en de heruitgave van de zeven meest iconische brillen van het label van de voorbije vier decennia in een exclusieve Heritage-collectie. En ontwerper Paul Smith slaat de handen in elkaar met het sportlabel Oakley voor de herl...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners