Mooi voor minder

18/11/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

'Il faut souffrir pour être belle', zegt het spreekwoord. Maar de moeite die dat kost, hoeft u niet te voelen in de portemonnee. Massamarktmerken bieden meer voor minder.

Een lippenstift als goedkoop pleziertje, nieuw is dat fenomeen niet. Toen de wereld na nine eleven stokte, merkte Leonard Lauder, CEO van cosmeticagigant Estée Lauder, een aanzienlijke stijging in de verkoop van lipsticks. Zijn theorie : in tijden van crisis verkoopt de lipstick beter. Dat zou te wijten zijn aan de vrouwelijke drang naar een substituut voor een op dat ogenblik onbereikbare luxe. Een lippenstift is een betaalbare oplossing voor dit probleem en dient als instantopkikker.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners