Make-up met een knipoog

24/10/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:25

Humor, Franse flair en zachte prijzen vormen al honderdvijftig jaar het succesrecept van make-upmerk Bourjois. Portret van een vreemde eend in de bijt.

Het merk Bourjois werd anderhalve eeuw geleden letterlijk op de scène geboren, uit het brein van acteur Joseph-Albert Ponsin. Hij had een hekel aan de vette, zware make-up en ontwikkelde zelf een reeks gekleurde maquillagesticks die hij ludieke namen gaf als 'Jaloerserik', 'Ouwe' en 'Roméo'. Ponsin ruilde de bühne in voor de fabricatie van make-up en probeerde zachte, aangename producten te ontwikkelen, zoals de eerste droge poederblush, PastelJoues. Hij droomde ervan om make-up voor àlle vrouwen te maken, niet alleen voor acteurs en libertijnen. Hij besefte snel dat zijn...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners