Zo worden huisproducten gemaakt: smaak boven gezondheid en duurzaamheid

23/05/18 om 10:08 - Bijgewerkt om 10:07

Al zijn ze niet gezond, suikerrijke producten verkopen als zoete broodjes en daar profiteren winkelketens van. Colruyt Group probeert via smaaktesten - die gezonde, duurzame en smaakvolle producten beloven - aan een beter imago te werken. Maar lukt dat ook?

De Hoge Gezondheidsraad waarschuwt al enige tijd voor het hoge suiker- en zoutgehalte in bewerkt voedsel van verschillende merken en kritische stemmen verwijten winkelketens steevast dat ze consumenten zoet houden met suiker. De Belgische winkelketen Colruyt Group probeert de kritiek te ontlopen door te investeren in smaaktesten die niet enkel lekkere producten beloven, maar ook het hoge suiker- en zoutgehalte zouden aanpakken.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners