Week van Groenten en Fruit van start

De ‘All Day Long’-campagne, met Kim Gevaert als ambassadrice, zet groenten en fruit een week lang in de kijker.

Het doel van de campagne, gecoördineerd door VLAM, is mensen aan te zetten groenten en fruit te eten op alle momenten van de dag. Bij het ontbijt, het 10-uurtje, de lunch, het vier-uurtje, het avondmaal en de laatavondsnack. Uit onderzoek blijkt dat we ons overschatten wat gezond eten betreft. De gemiddelde Belg eet 138 g groenten en 118 g fruit per dag, vooral tijdens de klassieke maaltijdmomenten. Dat is voor beide gevallen nog niet de helft van de aanbevolen hoeveelheid. Daarom deze nationale sensibiliseringsactie onder de naam ‘All Day Long’, gevoerd door verschillende geledingen van de groente- en fruitsector en gericht naar het grote publiek. Ambassadrice van dienst is net als vorig jaar ex-atlete Kim Gevaert.

Het All Day Long-team trekt deze week door het land en beloont de scholen, bedrijven en sportclubs die zich inspannen voor een grotere consumptie van groenten en fruit bij hun leerlingen, werknemers of leden. Deze instanties konden vooraf hun initiatieven kenbaar maken. Tijdens de zomer trekt het team naar de Belgische kust om er workshops en diverse activiteiten voor jong en oud te organiseren.

Op de website van All Day Long kun je terecht voor culinaire tips, gezonde recepten en het volledige All Day Long Weekschema.

David Bitoune

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content