'Zo ziet het perfecte vrouwenlichaam eruit'

07/04/15 om 10:00 - Bijgewerkt om 10:00

Als reactie op de 'Perfect Body'-campagne van Victoria's Secret hebben lingerielabels Curvy Kate en Lane Bryant hun eigen versie de wereld ingestuurd. Beide merken tonen dat perfectie niet gebonden is aan maten en gewichten.

'Zo ziet het perfecte vrouwenlichaam eruit'

© .

Het Britse lingeriemerk Curvy Kate is gespecialiseerd in ondergoed voor vrouwen met een maatje meer. In hun nieuwste campagne steken ze de draak met de controversiële reclameslogan 'The Perfect Body' van Victoria's Secret. Deze campagne lag onder vuur omwille van de zeer slanke modellen die op de foto prijken.

Diversiteit was ver zoek en daar waren vrouwen aller landen niet over te spreken. Er werd een petitie gelanceerd waarin geëist werd dat de reclamebeelden uit het straatbeeld zouden verdwijnen. Victoria's Secret veranderde de slogan van haar campagne zonder aankondiging of tamtam naar 'A Body for Every Body'.

Curvy Kate laat haar modellen op dezelfde manier poseren als de Angels, maar voegt de slagzin 'Every Body is Beautiful' toe. Een rake knipoog en een mooie boodschap.

'Zo ziet het perfecte vrouwenlichaam eruit'

Geen engeltjes

Ook Lane Bryant zet met haar lijn Cacique in op curvy vrouwenlichamen. Met de hashtag #ImNoAngel geeft ze eveneens een sneer aan Victoria's Secret, die haar topmodellen 'Angels' doopt. De boodschap is duidelijk: alle vrouwenlichamen zijn sexy, zeker in het juiste ondergoed.

Het label nodigt fans uit om zelf foto's in te sturen via de hashtag en zo diversiteit aan te moedigen. Via Tumblr verzamelt Lane Bryant beelden van de campagne, maar ook foto's die werden ingezonden krijgen er een plekje.

Deze twee initiatieven gaan in tegen de norm van (extreem) slanke modellen die de grote merken vertegenwoordigen. We kunnen alleen maar hopen dat ook deze labels zich laten inspireren door Curvy Kate en Lane Bryant en in de toekomst modellen van verschillende maten kiezen voor hun campagnes.

(LP)

Lees meer over:

Onze partners