Haute cosmétique in Hoogstraten: Clé de Peau
WAT
Clé de Peau is het paradepaardje van Shiseido, het bekende Japanse cosmeticamerk. Behalve gelaatsverzorging biedt het merk ook make-up aan, ontwikkeld door topvisagist Stéphane Marais. In het goede gezelschap van exclusieve plaatsen als Harrod’s in Londen, Le Bon Marché in Parijs en Renaissance in Milaan, kreeg Sandra Bruyns de eer om het enige verkooppunt voor de Benelux te zijn. In februari van dit jaar richtte Bruyns de rustige cabine in volgens de strikte regels van de Clé de Peau-filosofie: kraaknet en zeer luxueus.
De sleutel van deze verzorging draait om negen enzymen die het evenwicht van de huid beïnvloeden. Een vertraagde enzymenactiviteit kan de huid vaal en dof doen lijken, terwijl een overactiviteit leidt tot vette plekken of onzuiverheden. De producten werden ontwikkeld in samenwerking met het wetenschappelijk instituut van Tokio en de Medical Harvard School. De enzymenregulerende ingrediënten, de massage op bepaalde drukpunten, de zachte texturen en de individuele begeleiding maken van een Clé de Peau-behandeling een unieke ervaring.
ONZE BEVINDINGEN
Op een vleugje mascara na, heb ik me met opzet niet opgemaakt. Maar toch gebruikt schoonheidsspecialiste May een speciale reiniger om minuscule vuiltjes te verwijderen. Met een stoomdoekje neemt ze het product af en opent ze de poriën voor een intensieve reiniging met schuim en borstel. Daarna volgt een milde exfoliatie met het serum éclat om de huid fijn te houden en de teint op te helderen. May rondt de reiniging af met de lotion, een van de drie bestverkochte producten van de lijn, om de laatste restjes weg te nemen en het vochtpeil te herstellen. Elk gebaar is zacht maar beslist, deze dame weet wat ze doet en waarom: “De huid moet met zachtheid behandeld worden om haar evenwicht terug te vinden. Door de bijzondere massagetechnieken en het werken op bepaalde drukpunten, kan het product dieper indringen en krijgt men een totale ontspanning.”
Nu mijn huid helemaal proper is, komt de loeplamp erbij om een onverbiddelijke diagnose te stellen. Geen gerstekorrels of mee-eters te verwijderen en ook de wenkbrauwen kunnen ermee door. Dus krijg ik de facial reflex massage met een aangepaste special care: een verhelderend serum in mijn geval, om enkele pigmentvlekjes aan te pakken. Overtollig product wordt zachtjes verwijderd met een warm stoomdoekje, waarna een hydraterend masker er een tijdje op gaat. Hoelang precies weet ik niet: door de massages en de zachte texturen dommelde ik in. Maar May komt weer binnen: een talgregulerend serum en een dagcrème kondigen het einde aan van deze verwennerij. Ontspannen glijd ik van de stoel en volg May naar de adviesruimte, waar ze me een lichte make-up aanbiedt. Verleidelijk, maar ik wil liever nog wat van mijn stralende huid genieten. Naar het persoonlijke verzorgingsadvies heb ik wel oren: aan de hand van de analyse stelt ze een schoonheidspaspoort op, dat uitstippelt welke producten geschikt voor me zijn en wanneer ik ze moet gebruiken. Ik krijg aangepaste monsters in een mooi stoffen zakje, dit is luxe en perfectie tot in de kleinste details.
PRIJS
Aan ultieme luxe hangt een prijskaartje: een Clé de Peau-behandeling kost 5000 fr., 124 euro voor twee uur, inclusief eventuele ‘special cares’, het harsen van wenkbrauwen en een lichte dagmake-up. Voor een volledig thuisverzorgingspakket (reinigings- en verzorgingsproducten) ben je gemiddeld tussen de 12 à 15.000 fr., 298 à 370 euro kwijt. Kortingen passen niet in dit luxeconcept, maar service wel: vaste klanten krijgen tussen de behandelingen door een gratis masker of make-up aangeboden.
WAAR
Cosmetisch adviescentrum Sandra Bruyns, Thijsakkerstraat 21, 2320 Hoogstraten. Tel. 03-314 87 56
Sofie Albrecht/foto’s Lies Willaert
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier