WIM OVER UCWHY

Wim Bruynooghe © GF

"Anne (Chapelle, zakelijk leider van bvba 32, red.) speelt al even met het idee om een eigen merk te beginnen. UCWHY is een merk uit het middensegment, gericht op jongvolwassenen en bedoeld als opstapje naar designermerken. De eerste collectie, voor de winter van dit jaar, wordt nu aan winkels in de Benelux verkocht. Het thema zou ik omschrijven als 'pop orientalism'. Jonge mensen kijken vandaag met een open blik naar de wereld en worden steeds meer aan andere culturen en denkwijzen blootgesteld, door veel te reizen, door de opkomst van sociale media ... Dat heb ik gemixt met verwijzingen naar de skatecultuur en streetwear. Ik heb me echt mogen uitleven: niets moet, alles mag. Mijn enige uitdaging was dat alles van jersey moest gemaakt zijn. Door ons te concentreren op één stof, kunnen we ook alles bij één Europese fabrikant laten produceren."

WIM OVER WIM BRUYNOOGHE

"We hebben besloten om te herbronnen en voorlopig uit het circuit van de wholesale te stappen. Onze verkoop loopt nochtans goed, we hebben er zelfs enkele winkels bij, maar het wordt te veel werk. Als we zo blijven doorgaan, dan creëren we een machine en dat wil ik niet. Het is de bedoeling om richting couture te gaan. We maken een collectie en daarvan worden er om de zo veel maanden online vijf silhouetten vrijgegeven die mensen dan in limited edition kunnen bestellen. Over een jaar zouden we onze collectie ook graag tijdens de coutureweek voorstellen. Alles wordt wat 'luider', meer uitgesproken, maar ik heb het gevoel dat ik zo beter het verhaal van Wim Bruynooghe kan vertellen. Voor de appliqués gaan we samenwerken met de ateliers die ook voor Chanel werken. Wim Bruynooghe stopt dus niet, we gaan het alleen over een andere boeg gooien. Zo willen we de winkels warm houden voor als we beslissen om terug te komen.

wimbruynooghe.com

Wim Bruynooghe © GF
Wim Bruynooghe © GF