Niels Peeraer heeft talent, daar is iedereen het over eens. Vorig jaar zette zakenblad Forbes de alumnus van de Antwerpse modeacademie op zijn Europese '30 onder 30'-lijst. Maar ook voor zijn afstudeercollectie, uit 2011, kreeg hij veel erkenning. Onder meer van Delvaux, waarvoor hij een limited edition-handtas mocht ontwerpen. Een eigen label met leren handtassen en accessoires was een logische volgende stap. Intussen bestaat het merk met als motto 'there is no limit to cuteness' vijf jaar, en heeft het wereldwijd meer dan vijftig verkooppunten zoals Galeries Lafayette in Parijs. Toch zijn het vooral de Aziaten die vielen voor de schattige ontwerpen met strik van Peeraer. Hij had sneller shops in Sjanghai dan in Parijs, waar hij nu woont en werkt. En zelfs daar zijn de meeste van zijn klanten Chinese toeristen.

nielspeeraer.com

Niels Peeraer, WENN_KEE HSU
Niels Peeraer © WENN_KEE HSU
Niels Peeraer, WENN_KEE HSU
Niels Peeraer © WENN_KEE HSU
Niels Peeraer heeft talent, daar is iedereen het over eens. Vorig jaar zette zakenblad Forbes de alumnus van de Antwerpse modeacademie op zijn Europese '30 onder 30'-lijst. Maar ook voor zijn afstudeercollectie, uit 2011, kreeg hij veel erkenning. Onder meer van Delvaux, waarvoor hij een limited edition-handtas mocht ontwerpen. Een eigen label met leren handtassen en accessoires was een logische volgende stap. Intussen bestaat het merk met als motto 'there is no limit to cuteness' vijf jaar, en heeft het wereldwijd meer dan vijftig verkooppunten zoals Galeries Lafayette in Parijs. Toch zijn het vooral de Aziaten die vielen voor de schattige ontwerpen met strik van Peeraer. Hij had sneller shops in Sjanghai dan in Parijs, waar hij nu woont en werkt. En zelfs daar zijn de meeste van zijn klanten Chinese toeristen. nielspeeraer.com