Karl Lagerfeld: van beertje tot popje

Mode-ontwerper Karl Lagerfeld brengt samen met het accessoiremerk tokidoki een exclusieve reeks K-popjes op de markt.

De Duitse mode-ontwerper Karl Lagerfeld houdt duidelijk van zijn eigen beeltenis. Samen met het accessoiremerk tokidoki brengt hij binnenkort een exclusieve reeks K-popjes op de markt. Na de knuffelbeer wordt de ontwerper nu een stoere manga-krijger.

Het Japans geïnspireerde merk tokidoki, wat ‘soms’ betekent in het Japans, werd geboren in 2005 uit het brein van de Italiaanse kunstenaar Simone Legno. Het merk maakt onder meer schoenen, handtassen, juwelen en popjes.

De Mini Karl, die uiteraard volledig gekleed gaat in Lagerfeld mét typische zonnebril en handschoenen, is 25 cm groot en werd geïnspireerd op de Japanse manga-cultuur.

Beertje

Een beperkt aantal van 1.000 exemplaren van de Mini Karls zal rond de kerstperiode verkrijgbaar zijn in de Lagerfeld-winkels en in de tokidoki-winkels in New York, Milaan en Los Angeles. Ook te koop online. Een Mini Karl kost 129 euro.

Eerder bracht Lagerfeld een al even exclusief pluchen beer naar zijn beeltenis uit. De cool ogende teddybeer werd ontworpen door het Duitse huis Steiff, maker van pluchen dieren.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content