Adam Kimmel zegt de modewereld voor een jaartje vaarwel

De ontwerper neemt een sabbatjaar om zich te verdiepen in creatieve sectoren.

Kledingontwerper Adam Kimmel heeft aangekondigd een sabbatjaar te nemen en dus even te stoppen met kleding te ontwerpen. Zijn samenwerking met Carhartt en Supreme zal echter nog gewoon doorgaan.

Kimmel startte zijn mannenlijn in 2004 en wordt verkocht in verschillende trendy winkels van over heel de wereld, zoals Maxfield, The Webster, Colette en Dover Street Market. In een persbericht maakte Kimmel bekend dat hij de mode voor een jaartje opzij schuift.

“Na tien jaar en achttien collecties heb ik besloten een sabbatjaar te nemen, weg van de mode. Ik zal dit jaar gebruiken om mijn visie te verrijken, tijd door te brengen met familie en me verdiepen op andere creatieve vlakken.” Kimmel was immers altijd al een veelzijdig designer, en met een diploma architectuur op zak wist hij ook buiten de modewereld een hele schare fans te verzamelen dankzij zijn kunstige kledingpresentaties in Parijs. Het is dan ook geen verrassing dat de ontwerper, na enkele jaren fulltime met mode te zijn beziggeweest, zijn horizon weer even wil verbreden.

“Ik moet ervan profiteren, nu ik nog jong ben. Ik kijk ernaar uit om dit jaar ten volle te gebruiken om te experimenteren en te leren. Al die nieuwe ingevingen wil ik kanaliseren in nieuwe concepten, ontwerpen en projecten, omdat ik er rotsvast van overtuigd ben dat ontwerpers op deze manier hun werk beter beheren. Ik wil iedereen die deze reis met mij heeft doorgemaakt bedanken, op de eerste plaats mijn team, mijn vrienden en partners, maar ook Carhartt aangezien onze samenwerking belangrijk was voor mij.”

Het bedrijf zal dus tijdelijk stoppen met het produceren van de ready to wear na de presentatie van de Adam Kimmel FW2012-2013 collectie. De SS13 zal niet in Parijs voorgesteld worden. De Adam Kimmel voor Carhartt zal wel nog plaats vinden, evenals de aangekondigde samenwerking met Supreme. (KS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content