Abercrombie & Fitch stopt met halfnaakt ontvangstcomité

Opening Abercrombie & Fitch in Singapore © BELGAIMAGE

De modeketen Abercrombie & Fitch zal geen werknemers meer inhuren op basis van hun afgetrainde lichaam. Onder meer met die beslissing hoopt de keten de inkomsten op te krikken.

Abercrombie & Fitch kwam meermaals in de aandacht door promostunts waarbij halfnaakte mannen – die opmerkelijk veel tijd in de fitness hebben doorgebracht – de klanten begroeten. Ook wie voor een verkoopsfunctie ging solliciteren bij het bedrijf, zorgde maar beter voor de juiste looks dan voor een goed CV. Zelfs klanten hadden redenen om beledigd te zijn, want ex-topman Michael Jeffries stelde meermaals dat hij liever alleen ‘leuke, lekkere, knappe mensen’ als klant wou hebben.

Nu Jeffries eind vorig jaar bij Abercrombie vertrokken is, is er plaats voor een nieuw personeelsbeleid. Het werknemersbestand moet op korte termijn diverser en herkenbaarder worden. Ook de inrichting van de winkels zal worden aangepast, want door de loeiharde muziek die er doorgaans op stond, kon de keten wel eens aangezien worden voor een discotheek.

Of deze maatregelen de teruglopende inkomsten van de voorbije jaren zullen kunnen terugdringen, moet nog blijken.

(EK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content