Modo Bruxellae wordt Modo Brussels

Modo Bruxellae geeft zichzelf een opfrisbeurt en verandert van naam.

Modo Bruxellae, de vzw die het imago van de Brusselse mode promoot, verandert haar naam in Modo Brussels. Ook gaat de organisatie zich weer beperken tot haar kerntaken. De nieuwe wind waait er sinds Didier Vervaeren, voormalig creatief directeur van Delvaux, zes maanden geleden aan het hoofd kwam.

“We bestaan nu meer dan vijftien jaar en het werd dus tijd voor een opfrissing”, aldus persverantwoordelijke Geneviève Balasse. “Onze Latijnse naam lag bovendien internationaal nogal moeilijk, vooral bij Amerikanen of Japanners. Modo Brussels wordt voor hen een stuk makkelijker”. Bij de nieuwe naam hoort ook een nieuw logo en een gerestylde website.

“In de loop der jaren zijn we ook teveel tijd gaan stoppen in advies. Nu concentreren we ons opnieuw op onze core business: de organisatie van een aantal bekenden evenementen”, zegt Balasse. Modo Brussels zal dus ook dit jaar weer instaan voor de organisatie van het modoparcours, de halfjaarlijkse ontwerpersverkoop, het uitreiken van de Modo-prijs, die elk jaar toegekend wordt aan nieuw Brussels talent, en het project 101 % Brussels Fashion, een actieprogramma om de export van ontwerpers te bevorderen.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content