Hoe zijn jullie acht jaar geleden Filles à Papa begonnen?


...

Het Avontuur met een grote A begon écht in 2012, toen we voor het eerst verdeeld werden in België en het buitenland. We waren het merk begonnen zonder er veel over na te denken en stapje voor stapje hebben we er ons beroep van gemaakt. FAP werd al snel beschouwd als een buitenbeentje in het modelandschap, door de stijl en het contrast tussen de luxekleding en de street- en undergroundcultuur. De collecties bestonden uit een mix & match van kleren die in die tijd nogal uit de toon vielen. Maar al snel merkten we dat celebrity's en it-girls onze collecties begonnen te dragen. Om er een paar te noemen : Anna Dello Russo, Chiara Ferragni, Rita Ora, Cara Delevingne en Beyoncé. Natuurlijk gaat er achter dat mooie plaatje heel wat werk schuil, want als je een collectie van tachtig silhouetten wilt uitbrengen, en dat om de zes of zelfs vier maanden, dan weet je dat dat niet vanzelf gaat. In ons kleine atelier werken we met een groepje topmensen op elk gebied, en we blijven strijd voeren met de ateliers om kleine hoeveelheden te laten produceren - dat was ons eerste grote struikelblok toen we FAP lanceerden - die dan ook nog uitstekend afgewerkt zijn. Daarna moet je verkooppunten vinden die bij je passen en die de collecties willen verdelen, en dat is niet altijd zo makkelijk als je een jong merk bent dat niet bekend is bij het grote publiek. Kortom, het is allemaal spannend en erg (soms té) intens.We hebben dat ruggensteuntje hard nodig, want we willen nieuwe markten aanboren en om dat te doen moeten we nieuwe samenwerkingen op touw zetten met partners in het buitenland : persbureaus en verdelers.De collectie heet Top Gun, elk stuk is een beetje subversief, met namen als Crash, Renegade, Shark, Cobra, Hope ... en samen zorgen ze voor een grote explosie.fillesapapa.com