Dit ethische en feministische merk uit Londen is een voorbeeld voor de mode

Hip, ethisch en betaalbaar. De heilige Drievuldigheid die modeminnende mensen als muziek in de oren klinkt. Toen de drie oprichters van Birdsong in 2014 hun merk uit de grond stampten reageerden ze dan ook op een steeds luider klinkende vraag van de consument. De drie dames gingen er honderd procent voor en kozen voor een verfrissende en moderne aanpak.

Schone kleren

De kleren van Birdsong worden niet gemaakt in sweatshops, maar door getalenteerde ontwerpers en naaisters wereldwijd die een meer dan eerlijk loon ontvangen voor hun werk. Van alleenstaande moeders in Malawi tot naaisters in Brick Lane: allemaal krijgen ze minstens de helft van de opbrengst van de verkoop voor hun geleverde arbeid. Op de website van Birdsong kan je de verhalen lezen van deze vrouwen en wat hun samenwerking met Birdsong teweegbrengt.

Mooi zoals we zijn

Voor de reclamebeelden kiest Birdsong voor vrouwen van alle leeftijden, huidskleuren, culturen en lichaamsvormen. Recent startten ze met de campagne #AsWeAre, waarmee ze willen tonen dat alle vrouwen en alle lichamen hun eigen unieke schoonheid bezitten. Van een dame op leeftijd die truien breit voor het merk tot een transgendervrouw die zich inzet voor de bestrijding van transfobia: stuk voor stuk zijn hun modellen boeiende personen met positieve levensinstellingen. En aan de foto’s komt uiteraard geen spatje Photoshop te pas. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content