Puma maakt komaf met klassieke schoendoos

Volgend jaar zitten de sneakers van Puma in een ecologische verpakking.

Vanaf de tweede helft van volgend jaar zitten de sneakers van Puma niet langer in een klassieke schoendoes. Het sportmerk kiest voor een milieuvriendelijke verpakking om zijn ecologische voetafdruk te beperken.

Door over te schakelen op herbruikbare schoendozen, bespaart Puma 8.500 ton papier. Het verbruikt op deze manier ook 60 procent minder water en energie die nodig zijn voor het productieprocess en transport.

Puma-ceo Jochen Zeitz gaf aan het Britse persagentschap Reuters te kennen dat het niet om een besparingsoperatie gaat. “We verwachten niet dat we hiermee de kosten zullen terugdringen. Op korte termijn zal de eco-verpakking zelfs duurder uitvallen. Maar op lange termijn kan ze wel financieel voordelig zijn”, klonk het. “Duurzaamheid is absoluut nodig gezien de situatie waarin onze planeet zich bevindt. Wij als bedrijven moeten onze verantwoordelijkheid nemen. We kunnen niet wachten op de overheden, maar moeten het voortouw nemen”, aldus Zeitz, die hoopt dat andere ondernemingen zijn voorbeeld zullen volgen.
Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content