Gault&Millau organiseerde maandag voor de derde keer een "Culinary Innovators Session". Tweehonderd chefs kwamen luisteren naar hoe prominente collega's uit binnen- en buitenland zoals Peter Goossens, Maarten Bouckaert, Rasmus Munk en Dan Cox aan innovatie doen in hun keuken. Het doel van Culinary Innovators is onder meer om een professionele denktank te creëren van chefs, cateraars, academici, producenten, leveranciers en beslissers op overheidsniveau.

"Onder elke kerktoren"

"The Culinary Position of Flanders", dat eveneens tot stand kwam in samenwerking met Gault&Millau, somt de specifieke kwaliteiten van Vlaanderen op culinair vlak op. "De insteek is vooral onze combinatie van traditie en innovatie", zegt Dries Tack, business development director bij Gault&Millau. "Vlaanderen is altijd een kruispunt van culturen geweest. We hebben op culinair vlak dan ook altijd opengestaan voor buitenlandse invloeden, maar hebben daar toch steeds ons eigen ding mee gedaan. Verder argumenteert het manifest dat je in Vlaanderen bij wijze van spreken onder elke kerktoren kwaliteitsvolle gastronomie vindt, of je nu een toprestaurant of een snackbar binnenstapt."

Het manifest zal in de toekomst gebruikt kunnen worden door eenieder uit de gastronomische sector bij internationale contacten en promotie.(Belga)

Gault&Millau organiseerde maandag voor de derde keer een "Culinary Innovators Session". Tweehonderd chefs kwamen luisteren naar hoe prominente collega's uit binnen- en buitenland zoals Peter Goossens, Maarten Bouckaert, Rasmus Munk en Dan Cox aan innovatie doen in hun keuken. Het doel van Culinary Innovators is onder meer om een professionele denktank te creëren van chefs, cateraars, academici, producenten, leveranciers en beslissers op overheidsniveau. "The Culinary Position of Flanders", dat eveneens tot stand kwam in samenwerking met Gault&Millau, somt de specifieke kwaliteiten van Vlaanderen op culinair vlak op. "De insteek is vooral onze combinatie van traditie en innovatie", zegt Dries Tack, business development director bij Gault&Millau. "Vlaanderen is altijd een kruispunt van culturen geweest. We hebben op culinair vlak dan ook altijd opengestaan voor buitenlandse invloeden, maar hebben daar toch steeds ons eigen ding mee gedaan. Verder argumenteert het manifest dat je in Vlaanderen bij wijze van spreken onder elke kerktoren kwaliteitsvolle gastronomie vindt, of je nu een toprestaurant of een snackbar binnenstapt." Het manifest zal in de toekomst gebruikt kunnen worden door eenieder uit de gastronomische sector bij internationale contacten en promotie.(Belga)