Manolo Blahnik lanceert biologisch ijs

© Thinkstock

George Malkemus en Tony Yurgaitis van het schoenenlabel Manolo Blahnik lanceren biologisch ijs dat zal uitgebracht worden onder de naam ‘Arethusa’. Dat schrijft Refinery29.

George Malkemus en Tony Yurgaitis van het schoenenlabel Manolo Blahnik lanceren biologisch ijs dat zal uitgebracht worden onder de naam ‘Arethusa’. Dat schrijft Refinery29.

Manolo Blahnik kennen we vooral van Carrie Bradshaw’s obsessie met het schoenenlabel in ‘Sex and the City’. Het label is bekend om hun schoenen met oog voor detail. Maar nu gaat het label zich, naast het ontwerpen van schoenen, ook richten op een heel andere markt: de culinaire wereld. George Malkemus, CEO van Manolo Blahnik, en Tony Yurgaitis, vice president van het label, hebben besloten om ook biologisch ijs op de markt te brengen, ambachtelijk gemaakt en met de hand verpakt.

Het modeduo kocht al een zuivelfabriek in 1999, Arethusa Farm & Dairy in Lichtfield, om zuivelproducten van hoge kwaliteit te produceren voor de lokale bevolking. Sindsdien maken zij al melk, yoghurt en kaas onder de naam ‘Arethusa’. Nu breiden ze het merk uit met enkele ijssmaken. Ze gaan terug naar de ambacht van het ijs maken en hebben oog voor details en veel respect voor het product. De ijssmaken zijn klassiek: vanille, chocolade, aardbei en koffie. De verpakking oogt retro.

Wie graag eens van het ijs wil proeven, kan vanaf half april terecht bij Dean & Deluca in Soho en op Madison Avenue in NewYork. Een Belgisch verkooppunt is er nog niet. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content