Enquête: 6 op 10 Belgen is bereid zijn favoriete voedingsmerken in te ruilen voor duurzamere producten

© Getty
Eva Kestemont
Eva Kestemont Journalist Weekend.be

Een bevraging bij 1.500 Belgen in opdracht van verpakkingsbedrijf Tetra Pak waarschuwt voedingsproducenten dat ze maar beter niet op de lauweren gaan zitten. De Belg zou het menen met zijn duurzaamheidseisen.

Belgen zijn erg trouw aan hun voedingsmerken: slechts een op vier zegt dat hij van merk naar merk fladdert. Toch vindt zestig procent dat hun honkvaste merktrouw steeds meer moet inboeten voor de duurzaamheid van de voeding en de verpakking.

Ruim de helft van de ondervraagde Belgen staat wantrouwiger dan voorheen tegenover voedselmerken en ruim acht op tien Belgen is vragende partij voor meer transparantie over de herkomst van de voedingsproducten. De uitgelezen plek om die informatie te geven, blijkt – tot vreugde van de opdrachtgever van de enquête – de verpakking.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content