Parfum in beeld: voor elke neus wat wils
Grote huizen maken een statement met hun nieuwe geuren in zachtroze flesjes. 1. Feministisch statement. Een vrouwelijk parfum voor de vrijgevochten vrouw. Met bergamot, peer, oranjebloesem, vanille, sandelhout, ambroxide, tonkaboon en witte muskus. Girls Can Do Anything (77,50 euro voor 50 ml EDP), Zadig & Voltaire. 2. Huidgeur. Vreugde in een bloemig boeket. Met muskus, bergamot, madarijn, roos, jasmijn, ylangylang, ceder, patchoeli en sandelhout. Joy by Dior (102,43 euro voor 50 ml), Dior. 3. Stralend. Een mix van zeven bloemen – viooltje, iris, hyacint, ylangylang, narcis, tulp en kamperfoelie. Carat (72,90 euro voor 50 ml eau de parfum), Cartier. 4. Londen gebotteld. Een vrolijke bloemengeur met rode en zwarte bes, jasmijn, viooltje, droge amber en muskus. Burberry Her (79 euro voor 50 ml eau de parfum), Burberry. 5. Poederig. Een mix van ‘mannelijke’ vetiver met ‘vrouwelijke’ oranjebloesem, jasmijn, tuberoos en patchoeli. L’Interdit (96 euro voor 50 ml), Givenchy.
Klassiekers hullen zich in een exclusieve feestoutfit. Nu al een kerstcadeautip: dat betekent dubbel zoveel plezier voor de fans van deze iconische geuren. 1. Grafisch. Clym Evernden versierde de cultcologne met een vogeltje in zijn typerende grafische stijl. Colonia Artist Edition (167 euro voor 180 ml), Acqua di Parma, parfuma.com. 2. Beestig mooi. Een grafisch luipaardjasje voor deze klassieker. Eau du Soir Limited Edition 2018 (233 euro voor 100 ml), Sisley. 3. Kerstoutfit. De iconische buste kreeg een kersttrui aan. Classique Christmas Edition (113,50 euro voor 100 ml), Jean Paul Gaultier 4. Zilveren diamant. Spiegelend glas en een Tiffany Blue-lintje rond de hals voor de flacon, geïnspireerd op een diamant. Tiffany & Co Holiday Limited Edition (90 euro voor 50 ml), Tiffany & Co. 5. Primeur. Een vuurrood jasje als ode aan de passie van Coco Chanel. N°5 Limited Edition (150 euro voor 100 ml), Chanel.
Kruidig, warm en intens, zo ruiken we onze mannen graag. Deze aromatische geuren warmen elke koude winteravond op. 1. Vurig. Oriëntaalse geur met piment, amandel, leer, patchoeli en vanille. L’Homme Idéal Intense (70 euro voor 50 ml), Guerlain. 2. Aromatisch. Kardemom, pompelmoes, tabak, vetiver, lavendel, grijs hout en ambergris vormen een sensueel parfum. The One Grey Eau de Toilette Intense (77,50 euro voor 50 ml), Dolce & Gabbana. 3. Romig hout. Het cederhout uit de originele geur krijgt het gezelschap van warm sandelhout, citrus, lavendel en geranium. Bleu de Chanel Le Parfum (97 euro voor 50 ml), Chanel. 4. Explosief. Een oriëntaalse mix van vrouwelijke en mannelijke ingrediënten. Met lavendel, peper, iris, tolubalsem, patchoeli en zwarte vanille. Gentleman Eau de Parfum (76,50 euro voor 50 ml), Givenchy.
Parfumeurs laten zich graag inspireren door het zonlicht. Het resultaat: sprankelende bloemengeuren. 1. Stralende ochtend. Zachte en frisse geur met oranjebloesem, petitgrain en muskus. Le Matin des Possibles (59,90 euro voor 50 ml), Nuxe, apotheek. 2. Als een koekje. Gourmandgeur met witte bloemen, ananas, pistache, vanille en iris. Girl of Now Shine (58 euro voor 30 ml), Elie Saab. 3. Zwart-wit. Witte bloemen, peperachtige citrus en houtnoten. Peau de Lumière Magique (85 euro voor 40 ml), Starck bij Beauty by Kroonen & Brown. 4. Zonnige bloemen. Stralend boeket met intense jasmijn, honingachtige sinaasappelbloesem, roos en magnolia. J’adore Absolu (112,68 euro voor 50 ml), Dior. 5. Stralend. Het Britse platteland op een zomerdag met wilde kamperfoelie, davana, roos, osmanthus, sandelhout en mos. Cologne Honeysuckle & Davana (54 euro voor 30 ml), Jo Malone.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier