Vlaams ideeënbureau in LA
De Vlaming Tom Van Daele startte onlangs zijn eigen ideeÔnbureau ‘unknownlab’ op.
Amper een jaar nadat de Vlaming Tom Van Daele benoemd werd tot creatief directeur van het gerenommeerde reclamebureau TBWACHIATDAY in Los Angeles, start de 28-jarige marketeer nu zijn eigen bureau ‘unknownlab‘.
De nieuwe onderneming wil zich profileren als een ideeÔnbureau. Samen met Van Daele stapte ook de strategische directeur van TBWA/CHIAT/DAY, Tamer Kattan, mee in het nieuwe avontuur. Creatief talent zoekt de jonge entrepreneur bij de ‘Miami Ad school’ en ‘newcreatives‘ – zijn andere bedrijfje.
Van Daele wilde voor zijn dertigste verjaardag een eigen bedrijf oprichten. Ondanks de economische recessie ziet hij de zaak rooskleurig in: “Onder meer Disney en Hewlett Packard startten tijdens een crisis, wij willen klaar staan wanneer mensen opnieuw beginnen te spenderen”.
Het bureau kent zijn thuisbasis in de oude kantoren van Larry David – schrijver van de tv-series Seinfield en Curb your enthusiasm- in Santa Monica, CaliforniÔ. “Als we met zijn allen samen een fractie van de inspiratie van een man zoals Larry David kunnen krijgen, dan heb ik er vertrouwen in dat we het goed zullen doen”, concludeert Van Daele.
Het bureau kan nu al rekenen op vier klanten, onder wie het Italiaanse designbedrijf ‘Artemide‘. Samen met deze laatste zette ‘unknownlab’ de website ‘cardsofchange‘ op. Hier kunnen creatieve mensen die momenteel zonder werk zitten hun businesskaartje achterlaten. De website probeert de werkzoekende via deze weg interessante werkkansen aan te bieden.
Ruth Vanden Berghe
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier