Victoria’s Secret past nu toch omstreden campagne ‘The Perfect Body’ aan

De reclamecampagne ‘The Perfect Body’ van het Amerikaanse lingerielabel veroorzaakte een enorme storm. Victoria’s Secret zwichtte en verandert nu de slogan.

De reclamecampagne ‘The Perfect Body’ van het Amerikaanse lingerielabel veroorzaakte een enorme storm. Victoria’s Secret zwichtte en verandert nu de slogan.

Vanaf nu wordt de nieuwe bh op de website van Victoria’s Secret aangeprezen met de slogan ‘A Body for Everybody’. In de etalages en op de grote affiches blijft de oude slogan van toepassing. Het label heeft ook nog geen commentaar gegeven op deze koerswijziging.

Hoewel ‘Body’ sloeg op de naam van de nieuwe bh, schoot de slogan bij heel wat mensen in het verkeerde keelgat. Victoria’s Secret staat sowieso niet bekend om het aanprijzen van diversiteit, maar nu er expliciet werd verwezen naar de ‘perfecte lichamen’ van de modellen, kreeg het label heel wat kritiek.

De campagne werkte volgens de tegenstanders een negatief lichaamsbeeld in de hand. De modellen die de lingerie showen, hebben immers allemaal dezelfde maten. Vrouwen die een ander figuur hebben dan de Angels hebben dus, volgens deze slogan, geen perfect lichaam. Een probleem dat zich wel vaker voordoet bij reclamecampagnes voor lingerie.

Wie weet heeft de petitie die gelanceerd werd wel zijn doel bereikt nu. Al vele tienduizenden mensen hadden er hun handtekening onder gezet. (AB/LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content