Wordt de Twizzler Challenge de nieuwe Ice Bucket Challenge?

18/03/15 om 19:17 - Bijgewerkt om 19:18

Na ALS krijgt autisme een sociale mediacampagne. De ijskoude douches van de Ice Bucket Challenge worden vervangen door snoepgoed in deze nieuwe stunt. Lena Dunham en Allison Williams zetten alvast hun schouders onder de campagne.

Tijdens de Amerikaanse 'Night of Too Many Stars', die in teken stond van autisme, werd een nieuwe stunt het leven in geroepen. Willie Geist en Orange Is The New Black-actrice Uzo Aduba werden uitgedaagd door een Twittergebruiker om een Twizzler te eten in een ware Lady en de Vagebond-stijl.

Dit inspireerde Meredith Vieira om de challenge te vertalen naar een heuse sociale mediacampagne en op die manier nog meer bewustzijn en financiële hulp te werven voor NYCA, een organisatie uit New York die zich inzet voor mensen met autisme. Ze greep collega Willie Geist bij de kraag om ook met haar een snoepje te delen. De presentatoren nomineerden Matt Lauer en Kathie Lee, 'The Bachelor'-winnaars Chis Soules en Whitney en Billy Bush en Kit Hoover. Naar analogie met de Ice Bucket Challenge is het de bedoeling om mensen uit te dagen en geld te storten voor het goede doel.

Kust Don Draper Roger Sterling?

Matt Lauer en Kathie Lee gingen intussen de uitdaging aan tijdens 'The Today Show' en nomineerden op hun beurt Jon Hamm en John Slattery. Op 23 maart zijn deze heren te gast in hun show en mogen ze elkaars lippen beroeren voor het goede doel. Zullen Don Draper en Roger Sterling de challenge aanvaarden?

'Girls'-actrices Lena Dunham en Allison Williams geven via Instagram het goede voorbeeld. De actrice, schrijfster en regisseur van de hitserie 'Girls' nam vorig jaar ook deel aan de Ice Bucket Challenge. Dat ging toen gepaard met hartverscheurend gegil. Deze keer kregen we enkel zacht gegiechel te horen.

Of deze challenge even viraal zal gaan als de Ice Bucket Challenge is nog maar de vraag. Mensen met smetvrees zullen zich waarschijnlijk onthouden van de uitdaging, maar zonder dit kwaaltje lijkt het ons een erg makkelijke challenge. Het enige wat je nodig hebt is een rode veter, een partner in crime en een social mediakanaal.

Herlees het artikel 'Hashtags en selfies: liefdadigheid in tijden van sociale media' dat verscheen in teken van de trends van 2014.

Onze partners