Modeontwerper Marc Jacobs blaast 52 kaarsjes uit

© REUTERS

Hoewel het onwaarschijnlijk lijkt dat Marc Jacobs al over zijn halve eeuw levensjaren zit, viert de trendsetter vandaag wel degelijk zijn 52ste verjaardag. Een overzicht waarom één van de belangrijkste mode-iconen van de generatie de voorbije drie decennia zo invloedrijk is geweest, en nog steeds is.

Instagram castings

Marc loopt voor op zijn tijd, dat bevestigde hij nog maar eens toen hij de ludieke online campagne #CastMeMarc in het leven riep in 2014 voor de nieuwste gezichten van de najaarscollectie van Marc By Marc Jacobs. Meer dan 70,000 deelnemers waagden hun kans en postten hun beste selfie op Instagram. Vorige maand postte Marc een video op zijn Instagramaccount met de boodschap dat er een tweede oproep wordt gehouden voor een #CastMeMarc.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Marc By Marc Jacobs

Het felbegeerde tweede modelabel van de ontwerper, dat in de lente van 2001 het levenslicht zag, zorgde voor wereldwijd geliefde iPhone hoesjes, horloges, T-shirts, en ga zo maar verder. Vorige maand bevestigde de ontwerper dat zijn goedkopere lijn er na 14 jaar succes mee zal ophouden. Maar niet getreurd, het toegankelijke jonge zusje van Marcs modelabel zal worden opgenomen in de hoofdcollectie van het label.

Coca-Cola Light(man)

Ondanks zijn drukke agenda vond Marc toch nog de tijd om in 2013 Creatief Directeur te worden van Coca-Cola Light, waar hij het brein was achter de witte, stijlvolle limited edition flesjes en blikjes van de light versie van het merk. De ontwerpen verwezen speels naar de vrouw die vandaag zelfbewust door het leven gaat en voor zichzelf opkomt. Hij zorgde ervoor dat het opnieuw aantrekkelijk werd om Diet Coke naar achteren te slaan, en zwengelde de verkoop voor een groot aandeel aan.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Vrijwilligerswerk

Marc Jacobs roept al jaren op tot meer bewustwording rond huidkanker met zijn ‘Protect The Skin You’re In’ campagne. Menig bevriende sterren sloegen reeds de handen in elkaar voor een samenwerking rond het project, waarvan de opbrengst naar de strijd tegen kanker ging. Zo gingen onder andere Victoria Beckham, Kate Upton en meer recentelijk Miley Cyrus eens politiek correct uit de kleren voor een naaktshoot, waarvan de foto’s op exclusieve shirts werden gedrukt. Deze laatste steunt de modeontwerper openlijk in de strijd voor gelijke rechten voor holebikoppels.

Modeontwerper Marc Jacobs blaast 52 kaarsjes uit
© Instagram mileycyrus

In 2014 ging een foto van Miley op Instagram waar ze poseerde met een Marc Jacobs T-shirt van een holebikoppel en een kind, viraal. Op het opschrift stond te lezen ‘I pay my taxes, I want my rights’.

Hondenliefhebber

Modeontwerper Marc Jacobs blaast 52 kaarsjes uit
© Marc By Marc Jacobs

‘We want to do sweaters for dogs and call it ‘Bark Jacobs.’ If it works, great. If it doesn’t, we’ll drop it and do something different.’

De lieflijke Neville Jacobs, de bull terrier van Marc die bijna even beroemd is als zijn baasje, heeft meer dan 102,000 volgers op zijn Instagram account. @nevillejacobs is een absolute must-follow pagina voor elke hondenliefhebber die wil meegenieten van het allesbehalve hondenleven van de kleine puppy Neville. Fotoshoots, momenten uit het leven gegrepen en zelfs selfies met Marc, u krijgt het er allemaal voorgeschoteld. De recentste BookMarc lijn voor de SS ’15 collectie van Marc Jacobs, had als campagnebeeld niemand minder dan de intelligente Neville, voor zich uit starend met leesbril aan zijn bureau.

(LD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content