Claudia Schiffer keert terug als gezicht van Guess

29/03/12 om 14:31 - Bijgewerkt om 14:31

Bron: Knack Weekend

Na meer dan twintig jaar kiest Guess weer voor Schiffer.

Claudia Schiffer keert terug als gezicht van Guess

Claudia Schiffer duikt na 21 jaar terug op als gezicht van een Guess-campagne. Ook fotografe Ellen von Unwerth werd opnieuw gecontacteerd.
Omdat Guess dit jaar 30 kaarsjes mag uitblazen, lanceert het merk een aparte verjaardagscollectie waarvoor men de archieven is ingedoken. Het denimlabel vond inspiratie bij de talloze beroemde vrouwen die ooit het gezicht waren van de campagnes. Claudia Schiffer is één van hen. Nadat ze tussen 1989 en 1991 verscheen in zes verschillende campagnes van Guess, vormt ze nu, 21 jaar later maar nog altijd even sexy, terug het uithangbord van de verjaardagscollectie.

Claudia Schiffer hield aan de samenwerkingen met Guess één van haar meest legendarische foto's over. Ellen von Unwerth, die destijds dit iconische beeld op de gevoelige plaat vastlegde, was ook voor de nieuwe campagne fotograaf van dienst. Op de Guess SS12 beelden verschijnt Schiffer in Sorrento (Italië) met een weelderige haardos à la Brigitte Bardot met daaronder de slogan '30 sexy years!'.

De collectie ter gelegenheid van de 30e verjaardag bestaat uit 15 stukken die gebaseerd zijn op de kleding die gedragen werd door verschillende campagnegezichten van de laatste dertig jaar. Denk onder andere aan de ver uitgesneden T-shirts van Line Gost en Anna Nicole Smith, de jeans met afgesneden tailleband van Adriana Lima en het zwart met wit geruite topje van Eva Herzigova.(KG)

Wereldwijd zal deze collectie gelanceerd worden in april, zowel in de winkels van Guess als op de website www.guess1981.com die speciaal voor het verjaardagsjaar wordt geïntroduceerd.

Lees meer over:

Onze partners