New Look, een rockende veertiger

Confectiemerk New Look, bestemd voor 18 tot-25-jarigen, is dit jaar zelf een respectabele veertiger geworden en gaat de rocktoer op.

Confectiemerk New Look, bestemd voor 18 tot-25-jarigen, is dit jaar zelf een respectabele veertiger geworden. In 1969 opende de eerste winkel zijn deuren in Somerset en intussen is de keten met de zeer Britse stijl uitgegroeid tot Europese marktleider in confectiekleding die kan rekenen op de ontwerpen van topdesigner Giles Deacon tegen lage prijzen .

Naar aanleiding van de verjaardag heeft het merk, dat deze maand zijn duizendste winkel opent, ook heel wat nieuwigheden. Zo gaat New Look dit jaar de rocktoer op. Het tekende onlangs een samenwerkingsakkoord met het gloednieuwe merk ‘Idol’, dat helemaal in het teken staat van het rockicoon van de jaren tachtig, Debbie Harry, beter bekend als Blondie. Idol wordt gelanceerd in 42 New Look-winkels wereldwijd en situeert zich in een ietwat hogere prijsklasse.

In september dit jaar opende het merk ook een testwinkel in Bristol, die uitsluitend schoenen en accessoires verkoopt om klanten aan te trekken die zich niet noodzakelijk aangesproken voelen door de kleren van het merk. Ook afgelopen maand zwaaide een Brusselse vestiging de deuren open en sinds deze zomer kunnen Belgische fans een New Look-outfit aanschaffen via het internet.

Giles Deacon heeft in november al zijn negende collectie voor New Look in de winkels liggen. En ook hij haalde zijn inspiratie in de jaren ’80, maar dan die van Flash Dance en New Wave.

Ann Heylens.

http://www.newlook.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content