Kate Moss voor de eerste keer in Alexander McQueen campagne

Het Britse model schittert voor de eerste keer in een campagne van het modehuis Alexander McQueen. Voor de gelegenheid kreeg Moss een gele pixie cut aangemeten en werd ze opgejaagd door een moordenaar. Stijlvol griezelen dus!

Het Britse model schittert voor de eerste keer in een campagne van het modehuis Alexander McQueen. Voor de gelegenheid kreeg Moss een gele pixie cut aangemeten en werd ze opgejaagd door een moordenaar. Stijlvol griezelen dus!

Sarah Burton, de ontwerpster van het Alexander McQueen, vroeg Kate Moss om het gezicht te zijn van de nieuwe Lente/Zomer 2014 campagne. Moss, een goede vriendin van wijlen McQueen, stemde in en liet zich een griezelige look aanmeten. De zwarte, rode en gouden creaties van de hand van Burton toverden Moss om in een wezen van de nacht, dat in de campagnevideo achterna gezeten wordt door een moordenaar die zijn slachtoffers met een camera van het leven berooft.

De beelden en bijhorende video werden gecreëerd door Steven Klein, die zich liet inspireren door de Britse cultklassieker ‘Peeping Tom’ (1960). De cinematografische werelden van ‘The Hunger Games’ en regisseur Terry Gilliam lijken ons ook aan de basis te liggen van deze sinistere setting en look.

Het lijkt wel alsof de stilisten van dienst hun mosterd hebben gehaald bij Tilda Swinton voor de look van Kate Moss in de campagne. Een slimme keuze, zo blijkt na het bekijken van het angstaanjagende filmpje waarin de collectie wordt voorgesteld. (LP)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content