Belgische duurzaam merk Pas N'Importe Quoi lanceert crowdfunding campagne

22/09/16 om 11:59 - Bijgewerkt om 12:07

De nieuwe collectie van Pas N'Importe Quoi wordt in voorverkoop via een crowdfunding project verkocht. Met dit project wil het label een recycling systeem starten en het merk internationaal op de kaart zetten.

Belgische duurzaam merk Pas N'Importe Quoi lanceert crowdfunding campagne

PNQ SS17 © PNQ

Het recycling project dat P.N.Q. op poten wil zetten, zou erin bestaan dat klanten stukken terugbrengen en het merk deze herwerkt tot nieuwe lifestyle producten. De nieuwe SS17 collectie wordt in faire werkomstandigheden geproduceerd in kleine ateliers in Portugal. Hiervoor wordt biokatoen, biolinnen en tencel gebruikt. De collectie bestaat uit basic topjes en sweaters met hier en daar een print, subtiele details en cut-outs.

P.N.Q startte vanuit de filosofie om mode een groen hart toe te kennen op een hippe manier. Met de crowdfunding campagne wil het merk internationaal groeien en nog duurzamer worden dankzij het recyclageproject. Wie de campagne steunt kan kiezen uit enkele opties: van een kleine bijdrage, waarbij je een postkaart in ruil krijgt, tot een grotere bijdrage waarvoor je een stuk uit de collectie ontvangt. Het doel van de campagne is 5000 euro ophalen. Als dat bedrag niet gehaald wordt, wordt het geld teruggestort en kunnen er geen rewards worden uitgedeeld.

Meer info over de collectie en de crowdfunding campagne vind je hier.

(LP)

Onze partners