Mango mikt op jonger publiek met goedkopere lijn
Fast Fashion wordt nog sneller en goedkoper. De kledingketen Mango kondigt aan dat ze een goedkopere lijn lanceert voor een jong publiek. Deze strategie maakt deel uit van hun businessplan om uit te breiden.
Eerder introduceerde de Spaanse keten Mango al het initiatief om iedere twee weken een nieuwe lading kledij te bezorgen in de winkels. Ook sturen ze iedere maand een lookbook uit met de nieuwste trends. Hun laatste offensief is de #NewPrices lijn, die zich focust op een jong publiek. De bijhorende reclamecampagne baadt in de sfeer van het muziekfestival Coachella.
De prijzen van deze nieuwe collectie liggen 15% lager dan de gewone lijnen van Mango. Niet dat de gebruikelijke collecties van de Spaanse retailer duur zijn. We moeten ons dan ook afvragen of het wel een goed idee is om nog goedkopere kledij op de markt te brengen. Nu consumenten zich steeds bewuster zijn van de echte prijs van fast fashion, lijkt het klimaat ons ongunstig om uit te pakken met nog goedkopere kleding.
Our casual line is more accessible now! Add instant affordable style with our #NewPrices: https://t.co/B0ywNwL1Wl pic.twitter.com/akHrAEqfqE
— MANGO (@Mango) March 18, 2016
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
(LP)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier