Volgens het babymerk vergelijkt 80 procent van de moeders hun post-partumlichaam met de onrealistische foto's in de media. Een kwart van hen voelt druk om de kilo's meteen weg te werken, meer dan de helft van de kersverse mama's durft geen ongefilterde foto's op sociale media te delen uit angst voor de reacties.

Met de Body Proud Mums-campagne wil Mothercare daar verandering in brengen. Het merk toont tien vrouwen die trots met hun baby, hun striemen en andere imperfecties op de foto staan. De fotograaf van dienst is Sophie Mayenne, die in 2017 gezworen heeft om nooit nog de huid van haar modellen digitaal te manipuleren.

'De beelden tonen de ruwe maar ongelooflijke ervaring van een bevalling. Mijn bedoeling was om ervoor te zorgen dat moeders van alle maten en vormen zich op een of andere manier kunnen identificeren met deze vrouwen waardoor ze zich minder onzeker voelen over hun onvolmaaktheden', klinkt het in de Britse krant Metro.

'We hopen dat deze eerlijke foto's tonen dat elke lichaam mooi en uniek is, ook na de geboorte van een kind', voegt Liz Day van Mothercare daar nog aan toe.

De beelden van de campagne gaan de wereld rond. Hieronder een greep uit de mooiste foto's die het babymerk op Instagram postte.