Wat zegt de dokter? 5 beautymerken die zich beroepen op een arts

dokters en hun beautymerken
© Getty

Welke gezichtsverzorging we kiezen hangt af van ons vertrouwen in een merk. We staan steeds kritischer tegenover celebrity brands, maar daar zijn de nieuwe sterren in de beautysector al: dokters.

Dr. Jart+

Dit Koreaanse merk, in 2019 overgenomen door de groep EstĆ©e Lauder, is razend populair bij K-beautyfans en zal vanaf half maart verkrijgbaar zijn bij Farmaline in BelgiĆ«. Er zit wel degelijk een dermatoloog achter het succesverhaal, maar zoek niet naar een Dr. Jart ā€“ de merknaam verwijst sinds de oprichting een twintigtal jaar geleden naar de aandacht die besteed wordt aan de vormgeving en de bevriende architect met wie dokter SungJae Jung het merk oprichtte.

Vandaag staat het bekend om zijn innovatieve formules en populariteit bij Gen Y en Z dankzij de toegankelijke prijzen, de gekleurde verpakkingen en de relatieve kleine gammaā€™s producten die focussen op concrete toepassingen en problemen zoals een droge, rode of vette huid en verstopte poriĆ«n. Tot de populairste items horen onder meer de BB-crĆØmes, het Vital Hydra Solution masker ā€“ wereldwijd gaan er elke seconde 242 van over de toonbank – en het Cicapair-assortiment op basis van tijgergras, dat vooral bedoeld is voor de gevoelige huid.

drjart.co.uk

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Dr. Barbara Sturm

Begin januari kondigde de Puig Group aan dat het een meerderheidsaandeel had verworven in de moleculaire cosmeticalijn Dr. Barbara Sturm. In tegenstelling tot de meeste van haar collega’s is deze Duitse arts geen dermatoloog, maar orthopedisch chirurg en gespecialiseerd in sportgeneeskunde. Ze dankt haar reputatie onder andere aan haar onderzoek naar gewrichtsontstekingen en vervolgens haar studies rond huidveroudering. Voordat ze een huidverzorgingslijn voor een breed publiek lanceerde, specialiseerde ze zich trouwens in op maat gemaakte huidverzorgingsproducten op basis van proteĆÆnen uit het bloed van de rijke en beroemde klanten die het zich konden veroorloven. Daarnaast tekende Sturm ook voor de zogenaamde vampire facials of injecties met plaatjesrijk plasma, die populair werden dankzij Kim Kardashian. Het standaardgamma, in BelgiĆ« onder andere verkrijgbaar bij Freshlab in Brussel, is ontworpen om ontstekingsremmend en hydraterend te zijn.

eu.drsturm.com

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Dr. Dennis Gross Skincare

Dit merk van de Amerikaanse dermatoloog en voormalige huidkankeronderzoeker Dennis Gross en zijn echtgenote Carrie wordt momenteel overgenomen door de Shiseidogroep. Centraal staat het dagelijkse scrubritueel met milde fruitzuren ā€“ je herkent ze aan de initialen AHA ā€“ en salicylzuur of BHA, van oudsher gebruikt bij de behandeling van puistjes en mee-eters. De inmiddels beroemde Alpha Beta-peeling ā€“ elke twee seconden wordt er Ć©Ć©n verkocht ā€“ is beschikbaar in verschillende doseringen, van mild tot de meest geconcentreerde voor de vette huid.

Het merk is te vinden in de badkamers van sterren als Emily Ratajkowski en Chrissy Teigen en in ons land online verkrijgbaar via Douglas en Zalando. Tieners en jongvolwassenen zijn alvast weg van de talloze voor-en-navideoā€™s op social media die vooral het effect van de producten op de acnegevoelige huid benadrukken.

drdennisgross.com

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Perricone MD

Pionier van ā€˜doktersmerkenā€™ Nicholas Perricone, gediplomeerd dermatoloog en voedingsdeskundige, was vanuit zijn praktijk op 5th Avenue in New York een van de eersten die beauty vanuit een holistische benadering benaderden. Zijn advies om de huid te verzorgen en de oorzaken van de veroudering ervan aan te pakken, combineert dermatologische behandelingen en voedingssupplementen met een dieet dat rijk is aan antioxidanten.

Perricone, een fervent tegenstander van botoxinjecties, stond ook al vroeg achter de theorie die ontstekingen als dƩ oorzaak van veroudering ziet. Naast zijn cosmetica staat hij ook bekend voor zijn dieetboeken en diƫten, die de nadruk leggen op de voordelen van superfoods zoals aƧai en zalm.

perriconemd.com

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Augustinus Bader

Als specialist in de regeneratie van verbrande huid was deze Duitse arts niet voorbestemd om carriĆØre te maken in de beautysector. Toch lanceerde hij in 2018 zijn eigen merk. Drie jaar later werd het door het in mode en schoonheid gespecialiseerde vakblad WWD omschreven als het ā€˜beste huidverzorgingsmerk aller tijdenā€™.

Zijn huidverzorgingsproducten hebben inmiddels een cultstatus dankzij de steun van talloze beroemdheden zoals Hailey Bieber, Margot Robbie, Kylie Jenner en Victoria Beckham en draaien telkens rond dezelfde gepatenteerde moleculaire formule met de naam TFC8. Ze werd oorspronkelijk toegepast in een medische gel die huidtransplantaties na brandwonden voorkomt. Ze bevat uit een cocktail van natuurlijke aminozuren, vitaminen en synthetische moleculen en stimuleert het regeneratieproces van de huid. Het vlaggenschip van het merk is een crĆØme die nu ook verkrijgbaar is in een rijke textuur en zowel de ‘graal van anti-aging’ en het ā€˜universeleā€™ huidverzorgingsproduct wordt genoemd.

augustinusbader.com

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

En ook

Skinceuticals is eigendom van de groep L’OrĆ©al en werd gelanceerd door de Amerikaanse dermatoloog Sheldon Pinnel. Het staat bekend om zijn geconcentreerde, antioxidantĀ­rijke formules, met name de serums CE Ferulic en Silymarin SE. ā€Øskinceuticals.be


Rudolf Hauschka, reeds een pionier op het gebied van natuurlijke cosmetica in 1929, was scheikundige, maar liet zich in zijn onderzoek bijstaan door zijn vrouw Margarethe, een arts. De meeste producten die zijn naam dragen werden weliswaar na zijn dood in 1969 ontwikkeld. ā€Ødrhauschka.nl


In 2018 begon de Amerikaanse dermatologe Shereene Idriss video’s te uploaden naar de sociale netwerken. Miljoenen gebruikers noemden haar al snel Pillowtalk Derm, de naam die ze eind ā€™22 ook gaf aan haar kersverse merk, tot ze het begin dit jaar omdoopte tot Dr. Idriss.ā€Ødridriss.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content