Review | Culinair Review | Culinair Restaurant Soixante in Antwerpen: jeugdig enthousiasme zorgt voor slimme smaken
Culinair Culinair Waarom moet ik een voorschot betalen als ik reserveer? 'We moeten gasten een beetje opvoeden' No-shows. Tien jaar geleden kende geen enkele gast die uitdrukking, vandaag zijn ze het regelmatig, zo blijkt. Wij vroegen restaurateurs naar hun oplossingen voor het veelvoorkomende probleem.
Culinair Culinair Is de klant intolerant of ambetant? 'Ze vermijden een heel menu lang gluten en eten dan toch het koekje bij de koffie' Sommige mensen gaan in shock als ze een pinda eten, anderen krijgen krampen van gluten en nog anderen vinden rozijnen vies. Al die dingen komen op het bord van de chef terecht.
Culinair Culinair Geven we geen fooi meer? 'Misschien worden we terug wat guller als de rekening betalen weer meer aandacht krijgt' Vroeger was het eenvoudig: je betaalde je rekening, liet wat wisselgeld liggen et voila, fooi. Maar nu we allemaal elektronisch betalen, doen we dat blijkbaar veel minder.
Culinair Culinair Is iedereen vandaag restaurantrecensent? 'Ook al zijn er 99 goede reviews, het is die ene slechte die je raakt' De web- of reserveringssite van het restaurant, Google en Tripadvisor, je kunt vandaag op heel wat plaatsen je mening kwijt. Maar is dat ook een goed idee?
Culinair Culinair Wat denken restaurateurs over de kleren en het gedrag van de klant? 'De enige die ik ooit heb weggestuurd was een man in een onderhemdje' Nu zelfs Balenciaga joggingpakken maakt, trekken we niet langer onze zondagse kleding aan om op restaurant te gaan. En blijkbaar laten we niet alleen onze das en stilletto’s thuis, maar soms ook onze manieren.