Boeren & Buren lanceert campagne rond lokale voeding

05/10/18 om 10:24 - Bijgewerkt om 10:24

Stemmen doe je met je vork, en niet louter in de stemhokjes, klinkt het bij boerenmarktorganisatie Boeren & Buren. Met de campagne Vorken Aan De Macht roepen ze op om lokale producten te consumeren.

Boeren & Buren lanceert campagne rond lokale voeding

© Getty Images/iStockphoto

Naar aanleiding van de verkiezingen van zondag 14 oktober lanceert Boeren & Buren de campagne Vorken Aan De Macht. Daarmee wil de organisatie het belang van lokale en duurzame voeding onderstrepen. 'Wat als je nu eens elke dag met je vork kon stemmen?', klinkt de leuze van de campagne.

Zo'n achthonderd boeren verkopen op zogenoemde 'buurderijen' (twee)wekelijks hun kraakverse producten. Op de lokale marktjes halen mensen hun vooraf bestelde producten op. Zo krijgen niet enkel de boeren een betere prijs voor hun gekweekte groenten, fruit of zuivel, maar is ook de klant verzekerd van de versheid van zijn aankopen.

Onze partners