Van dakloze tot postergirl: Belgische artiest duikt op in Louis Vuitton-campagne
Marie-Pierra Kakoma, beter bekend als Lous van Lous and the Yakuza, is het nieuwe gezicht van Franse modehuis Louis Vuitton.
De Brusselse Marie-Piera Kakoma, die liever aangesproken wordt als Lous, schittert in de wintercampagne van Louis Vuitton, die gefotografeerd werd door creatief directeur Nicalos Ghesquière. Dat is opmerkelijk, want nog niet zo heel lang geleden leefde ze als dakloze in Brussel. Haar verhaal leest als een modern sprookje.
Hobbelig parcours
De Belgisch-Congolese zangeres zit middenin haar doorbraak, maar heeft er al een hobbelig parcours opzitten. Ze is geboren in Congo, maar groeide op in Rwanda en verhuisde daarna naar Brussel. Na de middelbare school op internaat, droomde ze ervan om artiest te worden. Ze kon echter niet rekenen op de steun van haar ouders en belandde zo op straat.
De nummers die ze in die periode schreef, worden nu miljoenen keren gestreamd. De kinderen van Madonna luisteren naar haar muziek en ook Alicia Keys mag ze tot haar fans rekenen. Via de muziek rolde ze in de modewereld. ‘Ik heb een lange weg afgelegd. Voor een zwarte vrouw die in Afrika geboren is, is zelfs een eigen appartement hebben als artiest als een overwinning,’ vertelde ze aan De Standaard.
‘Il faut s’aimer, bordel!’
De Belgische schone engageert zich in woorden en daden. De daklozen die haar destijds geholpen hebben, bezoekt ze nog regelmatig met een winkelkar eten. Voor haar nieuwste project wil Lous geheel uit eigen zak een veldhospitaal bouwen in Rwanda. Ook in haar muziek kaart ze racisme aan.
1.0Your homegirl is part of the new @louisvuitton ’s campaign And it’s shot by the great @nicolasghesquiere, thanks to the whole LV’s team for having me 💕lousandtheyakuzahttps://www.instagram.com/lousandtheyakuza3499187862363213879562972691_349918786Instagramhttps://www.instagram.comrich658
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Lees ook: Lous and the Yakuza, van dakloze tot belofte van de belpop en Dior zet zwarte modellen centraal tijdens digitaal mannendefilé
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier