Chanel strikt Angèle als gezicht voor nieuw parfum

Angèle is het nieuwe gezicht én de stem van het pas gelanceerde parfum Chance Eau Splendide van Chanel. Knack Weekend kon exclusief spreken met de 29-jarige Belgische zangeres en actrice. ‘Deze kans kon ik niet laten liggen.’
Angèle is de nieuwe it-girl van Chanel. Het 29-jarige multitalent is het gezicht van de nieuwe campagne voor het parfum Chance Eau Splendide, een nieuwe geur van het Franse luxemerk. De aankondiging komt met een passend promofilmpje waar kosten noch moeite gespaard zijn. De regisseur is niemand minder dan Jean-Pierre Jeunet, die onder meer La Cité des Enfants Perdus, Le Fabuleux Destin d’Amélie Paulain en Un Long Dimanche des Fiançailles op zijn naam heeft staan.
Kleurrijk universum
De clip speelt zich af in een kleurrijke kermissetting, inclusief spiegelhuizen, feestelijke muziek en lichten. In de video ‘vangt’ Angèle een sprankeltje geluk dat door de lucht zweeft. De bijbehorende muziek schreef en componeerde Angèle op eigen verzoek helemaal zelf. Het werd het nummer A Little More, dat gaat over hoe je altijd in jezelf moet blijven geloven. ‘Als je iets probeert, lukt het niet altijd meteen. Soms heb je meerdere pogingen nodig. Dat is het idee: blijven proberen, tot je slaagt. En ik geloof er nog altijd in, want als het me gisteren niet gelukt is, dan zal het morgen misschien lukken.’
De toon van het nummer is bijzonder vrolijk. ‘De songs van ABBA, specifiek Take A Chance On Me, dienden als referentie. Dat was nieuw voor mij, maar het was heel opwindend om te doen. Ik heb een paar zinnen opgeschreven en daar dan mijn ding mee gedaan. Het enige dat ik in het Frans zeg, is “J’y crois encore”, omdat ik dat heel mooi vond om mee te openen. De rest zing ik in het Engels. Het nummer gaat over mij, over het volgen van je dromen.’
Angèle is vereerd met de samenwerking en verheugt zich op haar tijd als gezicht van deze campagne. ‘Het is een geweldige kans om samen te kunnen werken met al deze grote namen, van Jean-Pierre Jeunet tot Steven Meisel’, klinkt het.
Fris en innemend
En de geur zelf? Dat is een aanvulling op de originele Chance-geur van Jacques Polge uit 2003, gecreëerd door diens zoon Olivier. De hoofdnoten zijn bloemig-fruitig, met tonen van framboos, rozen en viooltjes. De kern van roosgeranium doet denken aan de velden van Grasse die Chanel met zorg bewerkt. Ten slotte blijven er sporen van ceder, witte muskus en iris in de neus hangen. De verpakking is het typische ronde Chanel-flacon.
Voor Angèle is dit niet de eerste keer dat ze met Chanel samenwerkt. In 2020, rond de release van haar eerste album Brol, dook ze al eens op in een campagne voor oogmake-up. De afgleopen jaren viel de zangeres ook regelmatig te spotten in outfits van het luxemerk. Nu halen ze de banden verder aan.
Knack Weekend sprak exclusief met de zangeres naar aanleiding van deze campagne. Dat interview verschijnt morgen op onze website, en op woensdag 9 april in print.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier