De nieuwe influencers: steeds meer merken kiezen voor echte rolmodellen

29/05/18 om 21:00 - Bijgewerkt op 02/06/18 om 14:19
Uit Knack Weekend van 30/05/18

Hoe geloofwaardig zijn celebrity-ambassadeurs en influencers nog? Cartier en andere merken schuiven rolmodellen van een heel andere orde naar voren.

Op de recente lancering van zijn nieuwe Santos de Cartier-horloge voor mannen in San Francisco was het Franse luxehuis over één zaak verrassend discreet: het mechanische kleinood zelf. Wie met zijn ogen knipperde, dreigde het te missen. In plaats daarvan trakteerde Cartier de aanwezigen op social labs: panelgesprekken met 'onbevreesde vernieuwers' rond thema's als innovatie, duurzaamheid, verbeelding en omgaan met tegenslag. Te gast waren onder meer foodactiviste Alice Waters, Apple Music-bons Larry Jackson, cleantechonderneemster Priv Bradoo en paralympiër Aimée Mullins, naast - noblesse oblige voor Cartier - A-listers als Idris Elba en Freida Pinto.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners