Nieuwe Volkswagen ID.3 neemt grotere voorsprong

VOLKSWAGEN
VOLKSWAGEN
Partner Content

Partner Content verbindt organisaties met de lezers van en doet een beroep op de specialisten van Roularta Brand Studio voor tekst en illustraties. De inhoud wordt eventueel aangebracht door de partner en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

10 juni 2024, 16:00 Bijgewerkt op: 10 juni 2024, 16:49

De compacte elektrische ID.3 is op alle vlakken vernieuwd. Zijn silhouet heeft een steeds innovatiever en eleganter design, dat ook overheerst in het interieur, waar de nadruk ligt op kwaliteitsmaterialen die nu 100% duurzaam zijn. Ook de technologie evolueert, met een nieuwe batterij en een groter laadvermogen. Bij Volkswagen is elektrische mobiliteit echt zinvol!

De ID.3, Volkswagens vlaggenschip-model voor elektrische mobiliteit, profiteert van een update die geen enkel detail overslaat. Deze nieuwe generatie ID.3 staat op het revolutionaire modulaire elektrische platform (MEB) en is in vele opzichten volwassener geworden, dankzij nieuwe software met innovatieve functies die het leven van de gebruikers vergemakkelijken. Zo is er bijvoorbeeld het Plug & Charge-systeem dat automatisch verbinding maakt, oplaadt en afrekent bij laadstations. Opladen is nog nooit zo eenvoudig geweest.

ID.3 : 14,7 – 16,5 kWh/100KM – 0G CO2/KM (WLTP)

Esthetisch gezien scherpt de ID.3 zijn uiterlijk aan met een herontworpen bumper en luchtroosters aan de zijkant. Het resultaat? Verhoogde elegantie en geoptimaliseerde aerodynamica, met een Cw-waarde van 0,263 dankzij verbeteringen aan de luchtstroom rond de voorwielen. Het verschil zit vaak in de details. Volkswagen heeft er een leidmotiv van gemaakt.

Hightech uitrusting

Ook de passagiersruimte is aanzienlijk verbeterd met de keuze voor hoogwaardigere en duurzamere materialen, die zijn samengesteld uit gerecycleerde materialen, zoals de deurpanelen van ArtVelours Eco-microvezel. De nieuwe ID.3 biedt ook meer schuimrubber voor een premium-kwaliteitservaring, uniek op de markt.

Terwijl het multimediascherm nog steeds controle biedt over alle functies, zijn de mogelijkheden uitgebreid met de nieuwste connectiviteitsopties. De navigatie bevat bijvoorbeeld een intelligente routeplanner. Onderweg hoef je je geen zorgen te maken over opladen, want het systeem plant je laadstops automatisch in en houdt daarbij rekening met de capaciteit en bezettingsgraad van het laadstation.

De nieuwe boordcomputer kan draadloos (over-the-air) worden geüpdatet wat je als eigenaar meer mogelijkheden biedt om nieuwe opties te activeren met een simpele klik. Met de VW ID.3 wordt die vrijheid echt totaal.

De binnenruimte van de ID.3 blijft royaal, dankzij het speciaal ontworpen elektrische platform (met geïntegreerde accu) dat meer been- en kofferruimte mogelijk maakt. Het koffervolume varieert van 385 tot 1.267 liter met neergeklapte achterbank.

Nieuwe batterij, versneld opladen

De VW ID.3 behoudt zijn krachtige 204 pk (150 kW) motor en twee lithium-ion accupakketten van 58 en 77 kWh. De 77 kWh versie profiteert van nieuwe, efficiëntere cellen die het laadvermogen hebben verhoogd tot 170 kW (voorheen 135 kW), waardoor opladen sneller verloopt. Resultaat: met de ID.3 77 kWh duurt opladen van 5 naar 80% slechts 30 minuten. De 58 kWh versies behouden de 120 kW boordlader voor een oplaadtijd van 35 minuten. Ongeacht het model, is actieradius zeker een sterk punt van de ID.3: die bedraagt 434 km met de 58 kWh- en 560-570 km met de 77 kWh-batterij.

De ID.3 wil tevens een toegankelijke elektrische auto zijn, wat vooral waar is met de ID.3 Pure met 125 kW laadvermogen en 52 kWh batterij, die wordt aangeboden voor 37.990 euro. Sportievelingen worden beloond met de ID.3 GTX, die beschikbaar komt in twee vermogensversies: 210 kW en binnenkort 240 kW. Voor een ultieme elektrische rijervaring.

Een auto die zijn veiligheid verwaarloost, kan niet op vertrouwen rekenen en is geen echte Volkswagen. Daarom blinkt de ID.3 uit op het gebied van passieve én actieve veiligheidssystemen. Nieuw zijn de intelligente rijstrookassistent en de Park Assist Plus die automatisch inparkeren mogelijk maakt.

En als kers op de taart, blijft de nieuwe ID.3 bijzonder aantrekkelijk geprijsd. Zo staat de ID.3 Pure momenteel voor 37.990 euro op de prijslijst. Dat maakt dat hij in Vlaanderen aanspraak maakt op 5.000 euro overheidspremie, waardoor de eindprijs op 32.990 euro uitkomt. Moeilijk om te weerstaan wanneer het hart en het verstand samenkomen…

Ontdek de nieuwe ID.3 op  www.volkswagen.be/nl/modellen/new-id-3.html